«Куропаткино орта мектебі» КММ
«АСЫЛ АНА ЖүРЕГІМІЗ» өзін –өзі тану онкүндігі
|
Дайындаған: Бекбулатова Ф.С.
2019 ж.
Әр адам үшін өз тәні мен жан саулығының қамын ойлау өте маңызды. Жан туралы ойлау және қам жеу қаншалықты қажетті екендігіне балаларды біз сәби шағынан иландыруымыз керек деп есептейді Сара Назарбаева. Бірақ махаббатсыз адам жаны жүдеу. Көпшілігіміз әлі де болса махаббат сөздерінен ұяламыз, бойын билеген сезімді адамдарға, өз жақындарына қалай айту керектігін, қалай жеткізу керектігін білмейді... Біз бұл өмірге сүю және сүйікті болу үшін келетініміз даусыз. Сара Алпысқызының бар болмысы осында.
Бұл туралы айту жеткіліксіз, әрекет ету керек. Осылайша мектеп пәні «Өзін-өзі тану» пайда болады. Ол – бірегей пән, өз-өзіңді түсінуге, өз ішкі әлеуетіңді ашуға, қоршаған ортамен үйлесімде өмір сүруге, оның дербес және сонымен қатар, ажырамас бөлшегі болуға мүмкіндік береді. Балалардың бұл пәнді қуанышпен қабылдауының тағы бір себебі – бұл пәнді зерделеу ерекше беріледі. Өйткені мұнда олардың заттарға және өмірге деген өзіндік көзқарасы, пікірі ескеріледі. Сонымен бірге, бұл пән қандай да бір уақыттық шеңбермен шектелмейді, ол өмір бойы жалғасады.
Балаларды қорғау ісіне қосқан көрнекті үлесі үшін оған ЮНИСЕФ-тың арнайы марапаты – ана мен бала бейнесі бар күміс мүсінше табысталған. Ана мен баланы қорғау ісіндегі жанқиярлығына осылайша ТМД секілді беделді әлемдік ұйым да қызығушылығын білдірді және әлем жұртшылығы да баға берді.
Сара Алпысқызы жаңа сана-сезімді тәрбиелеудің маңызды міндеті – адамды беруге үйретуде, барлық жүйені жақын адамға, әсіресе, балаларға беруге, сыйлауға және қамқор болуға қайта жасауда деп есептейді. Адам – жасаушы, құрушы. Ол әлемге зұлымдық, бүліншілік емес, игі істер және ойлар әкелуі керек. Және ол Жер ғаламшарында, яғни, өз үйінде не болып жатқанына жеке өзі жауап береді. Себебі әлемдік тепе-теңдіктің сәл ғана бұзылуы түзеуге келмейтін салдарларға алып келуі мүмкін. Қандай жағдай болмасын біз және біздің балаларымыз, немерелеріміз, шөберелеріміз барлық өмір сынынан адамның жоғары атағын лайықты түрде алып шығуымыз керек.
Өмір мектебі деп Сара Алпысқызының жалпы адамдық құндылықтар туралы терең философиялық ойлар табуға болатын «Путь к себе», «Во имя жизни», «Этика жизни» кітаптарын атауға болады. Бұл жай ғана сөздер емес, бұл – әрекетке әрдайым орын бар өмір ұстанымы. Және де осы арада Беслан трагедиясын еске алғым келіп отыр. Ол да бірінші ханымның жүрегі арқылы өткен. Беслан балалары «Махаббат сабағының» қонақтары болған. Осыдан кейін Қазақстан халқына, екі ел елшілігінің жетекшілеріне және Қазақстанның бірінші ханымы Сара Алпысқызына Қазақстан жеріндегі әр минут сайын сезінген көмек, махаббат, көңіл және қамқорлық сезімдері үшін алғыстарын айтты...
«Өзін-өзі тану» курсы адамның өзін-өзі табуына, ең жақсы қасиеттерін ашуға, өзінің кейпін өзгертпеуге, адамгершілігін және әрқашан адам қалпын сақтауға көмектеседі. Негізінде адамзат тарихының өзі адамгершілік тұрғысынан өзін-өзі жетілдірудің тұрақты және үздіксіз процесі болып табылады. Назарбаева Сара Алпысқызы
Қазіргі Қазақстанның бұл шоқтығы биік әйел азаматының есімі ел аумағынан тыс жерлерде де кеңінен танылған және әлемдік қауымдастық оның қазақстандық балалар үшін жасаған ізгі еңбегіне тиісінше баға берді.
Назарбаева Сара Алпысқызы 1941 жылы 12 ақпанда Қарағанды облысының Қызылжар аулында дүниеге келген. 1962 жылы Қазақстанның Тұңғыш Президенті Нұрсұлтан Назарбаевқа тұрмысқа шыққан, үш қызы, үш немере ұлы, үш немере қызы және шөбересі бар. Қарағанды металлургия комбинаты жанындағы ЖТОО-заводын бітірген, экономист, ҚазМУ-дың құрметті профессоры. ЖТОО-ны аяқтағаннан кейін Қарағанды металлургиялық комбинатында жұмыс істеген.
1992 жылы 27 наурызда жиырмадан астам мемлекеттік және қоғамдық ұйым құрылтайшыларының жиналысы өтті. Бұл жиналыста «Бөбек» балалар қайырымдылық қорын құру туралы шешім қабылданды. 20 жыл бойы атқарылған белсенді және тиімді жұмыс қорға бүкіләлемдік танымалдылық пен мәртебе әкелді. Мүгедек балаларға, жетімдерге, тұрмысы төмен және көп балалы отбасыларға қамқорлық жасау, өсіп келе жатқан ұрпаққа өнегелі-рухани білім беру, ана мен баланы қорғау – «Бөбек» қорының президенті Сара Алпысқызы Назарбаева алдына осы сынды міндеттер қояды.
Өсіп келе жатқан ұрпақтың құқықтарын және заңды мүдделерін қамтамасыз етумен, балаларға өнегелі-рухани білім және тәрбие берумен байланысты проблемаларды шешуде қор қоғамға нақтылы көмек көрсетуде. 1994 жылдың тамызынан бастап «SOS – Қазақстанның балалар ауылы» («Киндердорф Интернационал» Австрий қорының филиалы) қорының президенті. 1999 жылдың наурызынан бастап «Демография» қайырымдылық қоры қамқоршылар кеңесінің төрайымы. І дәрежелі «Достық» орденімен марапатталған (2001), «Өзін-өзі тану философиясы мен оқу мәдениетіне қосқан зор үлесі үшін» Шыңғыс Айтматов атындағы Алтын медальға иегері (2003), Халықаралық «Алтын жүрек» сыйлығының лауреаты (2006), балалардың құқығын қорғау саласына зор үлес қосқаны үшін ЮНИСЕФ-ББҰ Балалар қорының ескерткіш медалімен марапатталған (2007), денсаулық сақтау, қайырымдылық және өскелең ұрпақты рухани тәрбиелеу саласындағы ерен еңбегі үшін «Курманджан Датка» сыйлығының лауреаты, «Мээрман Эне-98» атағының иегері, ҚР құрметті білім қызметкері.
Қор президенті әмбебап кешеннің – балаларды адамгершілік құндылықтарға, өзін-өзі тануға, қоршаған ортамен үйлесімді қарым-қатынас құруға үйрететін, екі мектеп-гимназиясы және гуманитарлық колледжі бар, «Бөбек» ұлттық ғылыми-практикалық білім беру және сауықтыру орталығының құрылуына бастамашы болды.
Еліміздің көптеген жетім қалған балалары үшін Сара Алпысқызы туған анасы әспетті. Ана махаббатының күші оған тағдыр тәлкегіне түскен балаларды, өскелең ұрпақты қорғауға арналған өз ойларын, жобаларын ең жоғарғы мемлекеттік деңгейде қорғауға құқық береді. Көп жыл бұрын, Қазақстан Республикасының Парламент депутаттары алдында сөз сөйлеген кезде, ол жетім балаларды қолдау және лайықты тәрбиелеуге арналған жаңа әлеуметтік құрылым құру туралы заң қабылдау қажеттілігіне депутаттардың көздерін жеткізді.
«Біз бүгін гуманизм, жоғары құлықтылық және рухтандырушылық прициптеріне негізделген жаңа қоғам құрамыз. Және балаларды көптеген әлеуметтік ауыртпалықтан қорғау жалпы ұлттық іс болуы керек. Жетім балаларды тәрбиелеудің мемлекеттік жүйесінің артықшылықтары мен кемшіліктерін біле отырып, оларды тәрбиелеу мен асырау мекемелерін бірте-бірте жаңаша, отбасылық типте қайта құру керек деп ойлаймын. Тағдырдың жазуымен ата-ана қамқорлығынан, туыстық қарым-қатынастан айрылған әр бала жасанды құрылған болсын, бірақ үлкендердің ілтипаты пен қамқорлығына бөленген отбасында өмір сүруге тиіс», - деп айтқан болатын бірінші ханым [1, 49 б.].
Осылайша, Сара Алпысқызының оң бастамасымен елімізде «Үміт Үйлері» пайда бола бастады. Бұл жетімдікке қарсы күрестің ең алғашқы қадамдары болды. Үміт Үйі перзентханада-ақ өз баласынан бас тартатын жас аналардың қайғысын жеңілдету үшін құрылған. Оларды сәбиді мүлде тастап кетпеуге, уақытша Үміт Үйіне беруге көндіреді. Олармен шарт жасалады және осы шартқа сәйкес олар балаларынан бас тартпауға, оларға келіп тұруға, олармен араласуға тиіс. Үміт үйлерінің қамқорлығындағы 80 пайызға жуық баласы жетімдік қамытын кимей, өз отбасыларына қайта оралады.
Алғашқы жылдары «Бөбек» қорының істері тек қайырымдылыққа ғана бағытталған болатын, бірақ уақыт өте келе оның қызмет саласы айтарлықтай кеңейді. «Бұрын барлық істер медицинамен одақтаса атқарылатын: дәрі-дәрмектер алынатын, қайырымдылық акциялары өткізілетін, гуманитарлық көмек көрсетілетін, бірақ қазір мен мұндай жолмен – материалдық игілікпен қамтамасыз етумен барлық мәселе шешілмейтінін түсіндім, – деді қор Президенті өз сөздерінің бірінде. – Жалпы адамдық құндылықтар туралы білімді қайта жаңғырту керек. Тек балаларға ғана емес, біздің барлығымызға, жалпы қоғамға адмгершілік-рухани бағыт қажет. Балалар отбасынан, сәби шағынан академиялық біліммен қатар, бұл жайлы да білім алуы керек. Қайталап айтудан жалықпаймын: біздің барлық ауруларымыздың – тән және рухани аурулардың себебі – жанымызда: арам ниет, көкірекшілдік, көреалмаушылық, жалқаулық, тоқмейілдік. Әрқайсымыздың рухани өзіншілігіміз шынайы жанданбайынша, адамзаттың сауығуы мүмкін емес екендігіне көзім жетті» [2, 25 б.].
Сара Алпысқызы жалпы адами рухани-адамгершілік құндылықтардың жандануы бойынша жаңа білім жобасын әзірлеу бастамасымен мемлекетік деңгейде сөз сөйледі. «Бұл жобаны біз «Өзін-өзі тану», - деп атадық дейді жоба авторы Сара Алпысқызы. – Себебі адам өзін-өзі, өз қабілеттерін, өз тағдырын танып білмесе, ол тағдырдың ойыншығына айналады. Егер біз кім екеніміз, қайдан келгеніміз, бұл өмірге неге келгеніміз және қайда баратынымыз жайлы терең философиялық сұрақтар туралы ой толғай бастасақ – бұл өз білімсіздігімізді ұғынуымызға жасалған алғашқы қадам, яғни, дүниеге деген көзқарасыңды, өзінің ішкі «Меніңді» жақсы жағына өзгертуді білдіреді... Жаңа бағыттың басты мақсаты – адамға өзін-өзі табуға, өзінің жақсы сапаларын ашуға, сатқындық жасамау, ар-намысын сақтап, әрқашан адам қалпынан таймауға көмектесу. Біздің бақытымыз бен бақытсыздығымыздың, сәттілігіміз бен сәтсіздігіміздің себептері біздің өз ішімізде. «Өзін-өзі тану» адамға Жоғарғы Заңдар мен құндылықтарға сәйкес өзінің ішкі әлемін тәртіпке келтіруге мүмкіндік береді».
«Өзін-өзі тану» деп аталатын, рухани-адамгершілік құндылықтарды жаңғырту бойынша білім жобасының авторы: оның басты мақсаты – жалпы адами құндылықтарды жаңғырту, балаларды өз-өзімен және қоршаған ортамен үйлесімде өмір сүруге үйрету. Сара Алпысқызы әр қазақстандық кішкентайдың тағдырына алаңдайды. Өз қамқорлығымен ол балалар өз елінің патриот азаматтары болып өсу үшін оларға үміт сыйлайды. Оның халықаралық аренада сөйлеген барлық сөзі бала жанын сақтауға
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім берудің жалпы мақсаты: әрбір оқушының жеке тұлғалылығын және ішкі әлемін ойлауды қамтамасыз ету; өмірдегі ең маңызды құзіретті мақсатты дамытудың негізінде үйлесімді тұлғаны қалыптастыруға үлесін қосу: өзінің өмірлік айқындамасын анықтау; адамгершілік нормаларына сәйкес әр түрлі сұрақтарды конструктивті түрде шешу; өзіне, адамдарға және қоршаған ортаға ізгі көңіл бөлу; адамдарға көмек көрсету, жақындары мен туысқандарына қамқорлық жасау; өз-өзімен үйлесімде өмір сүру; ойларында, сөйлеген сөздерінде және әрекеттерінде шынайы болу; жасампаздық белсенділікті, азаматтылықты және отансүйгіштікті көрсету; адамгершілікті таңдауда дайындығын көрсету және өзінің ойына, сөйлеген сөзіне және әрекетіне жауапты болу; қоғамға қызмет етуді тәжірибеде дамыту. Жалпы мақсаттар күнделікті тәжірибеде: тұлғаның өзін-өзі толықтай көрсетуге және ұғынуға көмектесетін жалпы адами құндылықтарды оқыту негізінде тұтас білім беру процесін құру арқылы; балалардың жас ерекшеліктерін есепке ала отырып, тұлғаның рухани-адамгершілік әлеуетін дамытуға әсер ететін ақпараттық және білім беру кеңістігін құру арқылы; басқа жалпы білім беру пәндерінің мазмұнының тұтастық ұғымын күшейту арқылы; қоғамға қызмет етуге бағытталған білім беруден және мектептен тыс қызметтерде тәрбиенің ролін күшейту; мектеп пен отбасының әлеуметтік серіктестігін, мұғалімдер мен ата-аналардың, қамқоршылар мен тәрбиелеушілердің тығыз ынтымақтастығын дамыту арқылы тұлғаның рухани-адамгершілігін қалыптастыру үшін оң алғышарттар жасау арқылы жүзеге асырылу мүмкін.
Өзін-өзі тану бойынша білім беру процесін ұйымдастырудың ерекшелігі өзін-өзі тану пәнін толықтай жүзеге асыру үшін балабақшалар мен мектептерде жалпы адами құндылықтары басым ерекше атмосфера жасау.
Өзін-өзі тану бойынша тұлғалық-бағдарлық білім беру процесі: баланың бар мүмкіндіктері мен қызығушылықтарын, талаптарын ескеретін құндылықты қатынас орнатуды; тұлғаның өзін-өзі жетілдіруі және өзін-өзі тануы үшін барлық қолайлы жағдайларды жасауды; дамытушы білімнің формалары мен әдістемелерінің әр түрлілігін, ойлап-толғану және адамгершілік таңдау үшін өмірлік тәлімдермен және жағдайлармен пән мазмұнын толықтыруды; оқушылардың рухани өсуін, жеке басының ішкі динамикасына назар аударуын; білім беру процесінде субъектілердің тілектестік диалогтарын ұйымдастыруды; мектептің, отбасының, қоғамның тығыз ынтымақтастығын және өзара әрекетін; білім беру мекемелерінде жақсылық, махаббат, әділдік және өзара түсінушілік атмосферасын жасауды қарастырады.
Өзін-өзі тануға үйрету білім беру процесіндегі әрбір қатысушының тұлғалық ерекшеліктерін мойындай отырып, интерактивті әдіс негізінде жүргізіледі. Адамгершілік құндылықтар әр түрлі жасқа қолжетімді әлемді түсіну арқылы сіңіріледі. Өзін және басқа адамдарды тануды, қоршаған ортамен қарым-қатынасты, ақиқатты және махаббатты адамзат өмірінің ең жоғарғы мағынасы деп түсіну балалар еркін ойлана алатын, өзінің пікірін білдіре алатын, өзінің дарындығын және қабілеттілігін ашып көрсететін, сенімді, ресми емес жағдайларда орын алады. Өзін-өзі тану сабақтарында мұғаліммен ашық диалог жүргізіледі, әлеуметтік-ролдік ойындар мен тренинг кезінде адамдардың қарым-қатынастық әлемі зерттеледі, өмірлік бақылауларымен алмасу жүргізіледі, қоғамға қызмет етудің іс жүзіндегі дағдылары дамиды.
Өзін-өзі танудың ерекшеліктерін ескере отырып, денсаулық сақтау әлеуетіне ие стандартты емес сабақтардың әртүрлері қолданылады: ойлау сабақтары, пікірталасу сабақтары, театрланған сабақтар, шығармашылық сабақтары, конкурс-сабақтар, қиял-сабақтар, концерт-сабақтар, экскурсия сабақтары, ойын сабақтары және т.б. Өзін-өзі тану оқыту процесінде бірнеше әдістемелік тәсілдер қолданылады:
Өзін-өзі тану бойынша сабақтан тыс қызмет игерілген білімді күнделікті өмірде іс жүзінде қолдануды және қоғамға қызмет етуге белсенді қатысуды қарастырады. Білім берудің әр деңгейі үшін типтік бағдарламадан, хрестоматиядан, оқу-әдістемелік құралынан, оқулықтан, өзін-өзі тану бойынша оқу дәптерінен, көрнекі-иллюстрациялық, дидактикалық, аудио және бейне материалдарынан тұратын оқу-әдістемелік кешен қолданылады. Өзін-өзі тану процесінде негізгі роль тәрбиелеудің және білім берудің қазіргі әдістерін меңгерген, психологиялық білімі бар, балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, педагогикалық процесті өз бетінше құрастыра білетін мұғалімге жүктеледі. Өзін-өзі тану пәнінің мұғалімі сабақтарында әркелкі білім берудің дәстүрлі және дәстүрлі емес, интерактивті формалары мен әдістерін қолданады, бұл тұлғаның шығармашылығын, оның қабілеттілігі мен мүмкіндіктерін ашуға көмектеседі.
Балаларға деген махаббат, әрбір баланың бірегейлілігін мойындау, сабырлылық, «адал ақыл» және «ақылды жүрек» – қоғамға қызмет етудің үлгісі болуға тиіс өзін-өзі тану пәні педагогінің ең басты сапалары. Өзін-өзі тану мұғалімі қызметінің құндылықты-бағдарлық бағытты оқушыларға білім алуға, адамның мәдени жетістіктерін, даналықты ұғынуына, барлық мүшелерімен оң қарым-қатынас жасауына мүмкіндік береді. Мұғалім әрқайсысының ерекшеліктерін ескере отырып, қоршаған әлемдегі өзінің «Мен» тұлғалылығын түсінуіне көмектеседі. Ол дайын білімді бермейді, өзін-өзі тану процесін басқара отырып, өмірге қажетті қабілеттерді және дағдыларды меңгеруіне жетекші болады. Ол балалармен дауласады және ойланып-толғанады, жаңалық ашады, таңданады және күдіктенеді, шығармашылық тұрғыда өмірлік шындыққа жетуді көздейді, сыныпта игілікті атмосфера жасайды.
«Өзін-өзі тану» бағдарламасын ендіруден күтілетін нәтижелер – балалардың өздерінің саналы түрде басқаруға жағдай жасайтын, жасөспірімге тұлғалық өсудің мақсаттын, бағдарламасын түсінуге және ұғынуға және осының негізінде өзіне деген, айналасындағы адамдармен өз қатынасын үйлестіруге көмектесетін базалық тұлғалық құзыреттілік. «Өзін-өзі тану» білім беру бағдарламасын меңгеру нәтижесінде әрбір жас кезеңінде даралық өзін-өзі жүреді, оқушылардың бірегей тұлғалық ұқсастығы қалыптасады. Саналы білім, меңгерілген әлеуметтік сапалар, тәрбиелік сезімдер рухани және физикалық тұрғыдан өзін-өзі жетілдіруге; азаматтық және жалпы ұлттық өзін-өзі тануға, отансүйгіштікке деген талпынысты оятуға; сондай-ақ, адамды сүюшілік, ынтымақтастық, жауапкершілік принциптерінің негізінде қазіргі әлеуметтік кеңістікке қажетті бейімділік дағдыларды қалыптастыруға мүмкіндік жасайды.
Қазіргі уақытта жалпы адами құндылықтарды дамыту және нығайту маңызды мәнге ие. «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын ендірудің арқасында оқу-тәрбие процесінің жүйесінде әрекеттер спекторы дамытылуда.
«Өзін-өзі тану» - жоба ретінде мектепке дейінгіден университетке дейінгі білім беру жүйесінде адами рухани-адамгершілік құндылықтарын оқып үйретуге бағытталған мемлекеттік эксперименттік жоба болып табылады. «Өзін-өзі тану» эксперименттік пәнін әзірлеудің негізгі идеясы оқу және тәрбие өмірінің мағынасын түсініп білуіне процесінде балаларды, жасөспірімдерді, жастарды рухани-адамгершілік құндылықтарына тарту болып табылады. «Өзін-өзі тану» пән ретінде баланың және жасөспірім тұлғасының рухани-адамгершілік мәдениетін дамытуға, өз өмірінің мәнін түсінуге, «Мен» – өзін өзі тану арқылы адамның жоғары жаратылысын меңгеруге бағытталған.
Балалардың құқығын сақтау бойынша Департаменттің ролі келесідей:
- білім беру мекемелерінде берілген бағдарламаны табысты ендіру үшін жағдай жасау мақсатында барлық қызығушылық танытқан құрылымдардың қызметін үйлестіру;
- қоғамда рухани бағдарлар мен адамгершілік артықшылықтарды қалыптастыру, өскелең ұрпақты жалпы адамдық құндылықтарға, адамгершілік мұраттарға және тәртіп нормаларына тарту.
Департамент біліктілікті көтеру институтымен бірілесе отырып, Қарағанды облысының аумағында «Өзін-өзі тану» бағдарламасын үйлестіру бойынша жұмыстың негізгі бағыттарын әзірледі:
• 12 жылдық білім беруге көшу және «Өзін-өзі тану» бағдарламасын ендіру жағдайында педагогикалық кадрлар қорын құру;
• әр түрлі білім беру институттарының қатысуымен рухани-адамгершілік білім беру проблемалары бойынша біліктілікті көтеру формасын байыту;
• білім беру мекемелерімен ұйымдастыру-әдістемелік жұмыстардың жүйесін дамыту;
• «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасының мазмұнын насихаттаудың тиімді әдістерін іздеу;
• балаларды рухани-адамгершілікке тәрбиелеуді зерделеуге, балаларды рухани-адамгершілікке тәрбилеу жағдайы мен барысын зерделеуге арналған диагностикалық аспаптар дайындау, рухани-адамгершілікке тәрбиелеу жүйесін дамыту және үйлестіру бойынша аналитикалық есеп пен ұсыныстарды әзірлеудің зерттеу қызметі;
• жалпы адамдық, ұлттық, этномәдени, аймақтық, тұлғалық сапаларға, бағытталған, білім беру кеңістігін дамыту облыстың білім беру мекемелерінде халықаралық және республикалық қорларды пайдалану және білу бойынша жобаларды («Бала қарым-қатынасына тілектестік мектебі», «Балаға жақын қала», еріктілер мектебі) жоғарыда аталған жобаны таратуға көмек ретінде жалпы адами, ұлттық, этномәдени, аймақтық, жеке құндылықтарды білім беру кеңістігінің мақсаты ретінде дамытудың жобалық қызметі;
Қарағанды облысында бұл бағдарламаны ендіру және сынамалау тәжірибесі 2002 жылдан жүзеге асырылуда.
Қазіргі күнге облыста «Өзін-өзі тану» бағдарламасы енгізілген «Бөбек» Ұлттық ғылыми-тәжірибелік, білім беру және сауықтыру орталығының ғылыми-зерттеу институтының есебімен жүйелі, кешенді тәсілдердің принциптерінде 21 эксперименттік алаң пайдаланылуда: 7 балабақша, 7 жалпы білім беру мектебі, 2 мектеп-интернат, 3 «Мектеп – балабақша» кешені және 2 ЖОО. 2008 жылдың 10 желтоқсанындағы жағдай бойынша экспериментке қатысушы балалардың жалпы саны – 2901. Оның ішінде: балабақшаларда – 365, жалпы білім беру мектептерінде – 1379, мектеп-интернаттарда – 246, «Мектеп-балабақша» кешендерінде – 152, ЖОО-да – 759.
Адамгершілік принциптері бойынша құрылған «Өзін-өзі тану» курсы оқушылардың үздіксіз рухани-адамгершілік білім алуын қамтамасыз етеді және әр алуан педагогикалық әдістер мен тәсілдерді шоғырландырады.
Өзін-өзі тану күнінің мақсаты: эксперимент қатысушыларының ғылыми-әдістемелік және шығармашылық мүмкіндіктерін дамытуға бағытталған ұйымдастырушылық-әдістемелік жағдайлармен қамтамасыз ету. «Жан энергиясы» кеңістіктік-орта жобасының модулі бойынша бала шығармашылығы мен әдістемелік есеп беру көрмесі ұйымдастырылды, «Рухани-әлеуметтік тәрбиелеуді жүзеге асыруда педагогтарды тұлғалық дайындау» мастер-класы, тәжірибелік алаңы жобасын жүзеге асыру бойынша әдістемелік мини-конференция өткізілді. Берілген жобаның шеңберінде 2008 жылдың сәуір-қараша айларында рухани-әлеуметтік дамытудың интергралданған сабақтардың әдістемелік әзірлемелерінің облыстық сайысы өткізілді, бұл облыс падагогтарының кәсіби өсуі және жетілдірілуі үшін қосымша уәждеме болды.
Тәуелсіздік алу Қазақстан мен көп ұлтты халқының тарихында бетбұрысты кезең болды. Егемендіктің алғашқы жылынан бастап, елдің қоғамдық өмірінің барлық салаларында терең қайта құрулар басталды. Қазақстан үшін осы күрделі кезеңде жетім және ата-ана қамқорлығынсыз қалған балалар қиын жағдайда қалды. «Бөбек» балалар қоры Қазақстан тәуелсіздігінің алғашқы жылы өмірдің қиын жағдайында қалған балаларды қолдау мақсатында құрылды. Ол кезде қор қызметінің басты бағыты республиканың барлық аймақтарында балалар үйі мен денсаулық сақтау балалар мекемесіне гуманитарлық көмек көрсету болды. Қоғамдық приюттардағы балаларға қамқорлыққа алу және тәрбиелеудің толымсыздығын сезінген «Бөбек» қорының Президенті Сара Алпысқызы жетім балаларға бүкіл әлеммен қамқор болу сияқты қазақ халқының гуманистикалық дәстүрін жаңғырту үшін көп күш салды.
«Өзін-өзі тану» пәнін білім берудің ұлттық жүйесі жаппай енгізу жүрісі мониторингінің нәтижесі оның Қазақстанның білім беру мекемелерінде тәрбие жүйесінің негізі және білім беру мазмұнының өзегіне айналғандығын растады. Тәуелсіз сарапшылар «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын еліміздің кең жұртшылығы (білім алушылар, ата-аналары, педагогтар) жақсы қабылдады. Бұл оны қазіргі Қазақстандағы мәдени-жаңғырту процестерінің негізгі нүктесі деп санауға негіз береді.
Байқағанымыздай, «Бөбек» қорының тарихы – қоғамның сау ғибратты күші жұмылдырылған, игі істер мен ақталулардың үздіксіз эстафетаның жарқын шежіресі. «Бөбек» қоры қызметінің артықшылығы қазіргі кезеңде өзін-өзі тану идеясын қазақстандық қоғамда тарату болып табылады. Бұл ұлттың басты мүдделерін сай келеді, себебі ата-бабамыз айтып кеткендей: «Даналық мақсаты – еркіндік, мәдениет мақсаты – кемелдік, білім мақсаты – махаббат, оқу мақсаты - тұлға»
План урока самопознание
Школа: КГУ «Куропаткинская средняя школа»
Дата: 06.02.2019 г
Класс: 10 «Б»
Педагог: Рахметова Г.Т.
Тема урока: СЧАСТЬЕ ЧЕЛОВЕКА
Ценность: Истина. Качества: аккуратность, пунктуальность, ответственность.
Цель: углубление представлений учащихся о способ-ности любить, созидательной активности человека как неоспоримых условиях обретения счастья. Задачи: - раскрыть многогранность понятий «счастье», «счастливый человек»; - развить стремление к обретению высокого вкуса счастья; - воспитывать чуткость в восприятии действительности. |
Ресурсы: интерактивная доска, слайды
|
Ход урока: Орг.момент. Позитивный настрой. I.МИНУТКА ТИШИНЫ. «Свет» - Пожалуйста, сядьте удобно, спинку держите прямо. Руки и ноги не скрещивайте. Руки можно положить на колени или на стол. Расслабьтесь.
Проверка домашнего задания, ответ на вопрос: Что такое счастье? |
Анализ хода урока
|
Цитата: Счастье - оно внутри каждого из нас, но не всякий умеет его рассмотреть, не всякий осмелится достать его на свет и показать другим. Ирина Молчанова - Как вы понимаете смысл высказывания? |
интерактивная доска.
|
Рассказ учителя: Письма людей о счастье. Вопросы: Какие грани счастья в них отражены? Верите ли вы в искренность авторов? Почему? |
Работа с учебником
|
Творческая деятельность: Каждому ученику достается конверт с секретом счастья и в течении нескольких минут вы находите объяснение в чем сила этого секрета, а затем представляете свое мнение классу.
|
|
Домашнее задание: Написать эссе на тему: «Счастье человека» |
|
Напишите друг другу пожелания и наклейте на сердце. Под песню «Мы желаем счастья Вам» С.Намин.
|
|
Заключительная минутка тишины: вспомните то хорошее, что было на этом уроке закрыв глаза.
|
|
«Куропаткино орта мектебі» КММ
Өзін-өзі тану пәнінен
«Достық» тақырыбындағы ашық сабақ
2 «А» сынып
Өткізген: бастауыш сынып мұғалімі Сейткалиева А.М.
2018-2019 оқу жылы
Сабақтың тақырыбы: Достық |
||||
СЫНЫП: 2
|
Қатысқан оқушылар саны:
|
|||
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
Жаңа білім дағдыларын жеке, жұптық, топтық тапсырмалар орындай отырып меңгереді. |
|||
Сабақ нәтижесі:
|
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
|||
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
|||
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
|||
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
|||
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
|||
Сабақтың жоспары |
||||
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
|||
Басталуы 5 минут |
Топтарға бөлу. Себетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады.
1-топ «Сары кәмпиттер» 2-топ «Көк кәмпиттер» 3-топ «Қызыл кәмпиттер» Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай» би |
|||
Жаңа білім 10 минут
|
Білу және түсіну Оқушылар оқулықтағы негізгі тақырыппен танысады.
«Сақина салмақ ойыны» Балалар біз бүгін сақина салмақ ойынын ойнаймыз. Бұл ойынның бүгіінгі ерекшелігі кімнің қолында сақина қалса менің сұрағыма жауап береді? |
|||
Ортасы 10 минут
|
Қолдану Дәптермен жұмыс. Дос болуды үйренеміз Талдау «Ыстық орындық» орындық әдісі (Бір оқушы алдыңғы жақта, орындықтар оны айнала қоршай орналастырылады. Жаттығудың сипаттамасы:
|
|||
Сергіту сәті 2 минут |
Сергіту сәті "Қызыл гүлім - ай"
|
|
||
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
Синтез
|
|
||
Бағалау
5 минут
Кері байланыс 3 минут |
|
|
||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
|
||
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||
Қорытынды бағамдау Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |
||||
САМОПОЗНАНИЕ
Раздел 3 |
БЫТЬ ЧЕЛОВЕКОМ |
||||
Школа: Куропаткинская средняя школа |
|||||
Дата: 08.02.2019 г. |
ФИО учителя: Абуталипова А.Г. |
||||
Класс: 3 «Б» класс. |
Количество присутствующих: отсутствующих: |
||||
Тема урока: |
О доброжелательности. Доброжелательность - как необходимое условие добрых отношений между людьми. |
||||
Цель: |
Расширение представления об общечеловеческой ценности. Правильное поведение через осознание важности проявления доброжелательности. |
||||
Задачи: |
|
||||
Ценность: |
доброжелательность, доброжелательный человек |
||||
Качества: |
бескорыстное, чуткое и доброжелательное отношение к себе и другим |
||||
Ход урока |
|||||
Этапы урока |
Запланированная деятельность на уроке Методические рекомендации |
Ресурсы |
|||
1. Орг. момент. Круг радости |
Я очень рада видеть всех вас, ведь каждый из вас как маленькое солнышко, которое согревает всех своими лучами. А вы своими улыбками и добрыми делами согреваете мое сердце и сердца окружающих. Я очень надеюсь, что сегодняшний урок пройдет очень весело и хорошо. Давайте скажем друг другу добрые пожелания: Желаем счастья. (Ернар) Желаем терпения (Аделия) Желаем чтобы жизнь прекрасной была (Алина)
|
Мелодия
|
|||
2. Беседа |
Беседа (стихотворение читает Рома) Слово это серьезное, главное, важное. Сердец доброта
Доброжелательность - такое чувство теплое, - Что вам сразу приходит в голову, когда вы слышите слово Доброта? - Легко ли совершать добрые поступки? - Ждет ли человек чего-то взамен, когда совершает добрые дела? Так что же такое доброжелательность?
Доброжелательность - природное свойство человека. Слово “доброжелательность” означает “желать добра”. Как вы проявляете доброжелательность по отношению к одноклассникам? К взрослым? |
|
|||
3. Позитивное высказывание (цитата) |
Учитель знакомит учащихся с казахской пословицей «Доброму человеку весь мир - родной шанырак». Выясняя, как дети поняли смысл пословицы, учитель обращает внимание на то, что доброму человеку всегда и везде рады. Он чувствует себя комфортно, потому что доброжелателен, приветлив, проявляет ко всем внимание и заботу. |
|
|||
4. Работа по учебнику |
Задание в учебнике на стр. 77. Инсценирование ситуации.
Мальчик Алъмансур ехал в автобусе. Он сидел у окна и рассматривал улицы. В автобус вошла женщина с ребёнком. Алъмансур сразу встал и сказал: «__________ ». Женщина поблагодарила его: «______________ ». Вдруг автобус резко затормозил. Алъмансур чуть не упал и сильно толкнул какого-то мужчину, но тут же сказал: «___________». Мужчина улыбнулся: «___________».
- Какое качество помогло пассажирам автобуса сохранить хорошее настроение? - Подумайте, что бы могло случится, если бы Альмансур не уступил место женщине с ребенком? - как поступили бы вы |
Учебник |
|||
5. Рассказывание истории (беседа) |
Почитаем А. Лопатина, М. Скребцова Почему великан помог? Притча Жители горной деревни возили виноград на продажу в город по узкой горной дороге, которая шла мимо замка великана. Высокая каменная ограда с железными воротами окружали замок. Чтобы великан не трогал крестьян, они оставляли ему корзину с виноградом возле ворот. Однажды ночью, когда все спали, гора затряслась. К счастью, толчки быстро прекратились. Утром люди увидели, что огромная глыба перегородила горную дорогу. Крестьяне не смогли сдвинуть камень и решили попросить помощи у великана. Двое из крестьян спустились к замку. Великан чинил каменный забор. Эй, великан, убери глыбу! - крикнул один крестьянин. Если не уберешь, мы не дадим тебе винограда! - крикнул второй. Тут великан сделал вид, что хочет бросить в крестьян камень. Те быстро убежали. Все ругали злого великана, но одна девочка думала по-другому. Рано утром она взяла горшок с цветком и вышла из деревни. Девочка спустилась к замку и постучала в железные ворота. Великан приоткрыл их. Здравствуйте, я принесла вам цветок. Я сама его вырастила, - сказала девочка и протянула великану подарок. Какой красивый! - прошептал великан. В деревне уже все искали девочку. Смотрите, по дороге идет великан, а на его плече сидит девочка! - крикнул кто-то. Крестьяне схватили палки и побежали навстречу великану. Он, не обращая внимания на крестьян, ссадил малютку на землю и стал толкать глыбу. Камень покачнулся. Мужчины навалились на него с другой стороны, и вскоре дорога очистилась. На прощанье девочка сказала великану: Спасибо, добрый великан. Доброе слово железные ворота открывает, - произнесла мама Девочки. - О чем притча? - О чем попросили крестьяне великана? - Помог ли им великан? Почему нет? - Что было дальше? - Что помогло девочке убедить великана? - Какая была девочка? - Какой вывод можно сделать? Вывод: девочка пожелала добра великану и добро к ней вернулось. Добрые слова не случайно называют волшебными – в них заключена огромная сила.
- Дети, как вы думаете, можно доброту потрогать? - Есть ли у нее запах, вкус? А может быть ее можно увидеть? - Конечно, можно увидеть в поступках, действиях, чувствах человека.
Работа с предметами.
- Дети, подойдите пожалуйста к столу. Видите, как много здесь разных предметов: зёрнышки, цветок, сломанная игрушка, порванная книга, грязная чашка, листок бумаги и фломастер, детское платье. Посмотрите на эти предметы. С их помощью можно совершить добрый поступок. Скажите, какой? - Зёрнышками можно покормить птиц. – Игрушку отремонтировать. - Цветок подарить. – Книгу подклеить. – Грязную чашку вымыть. - На листке бумаги нарисовать что-то приятное и подарить близкому человеку. – А платье можно подарить малышке или сестрёнке. |
зёрнышки, цветок, сломанная игрушка, порванная книга, грязная чашка, листок бумаги и фломастер, детское платье |
|||
6. Творческая деятельность, групповая работа |
Ну, теперь мы посадим сад ДОБРОТЫ - Дети, а какой доброжелательность не может быть? Доброта не может быть злой, нечестной, неверной. Такой доброты не бывает, потому что это уже не доброта. Работа в группах. - Попробуйте определить, что является в нашем саду «сорняками» нашей души и мешает расти настоящим цветам. Игра «Полянка доброты» Дети выбирают цветы со словами: правда, мир, труд, добро, радость, честность, аккуратность, вежливость. Убирают: ложь, война, лень, зло, горе, неряшливость, грубость. Создать дерево ДОБРЫХ ПОЖЕЛАНИЙ (на листочках написать, то они желают своим близким, друзьям и одноклассникам) - Давайте посадим дерево, на котором растут плоды с добрыми пожеланиями для людей. (Дети называют слова и прикрепляют яблоки на дерево).
|
Плакат с поляной, дерево, картинка яблока на каждого ребенка |
|||
7. Минутка тишины (Звучит негромкая музыка) |
— Оказывается, что доброту можно дарить не только тому, кто рядом с вами, но и тому, кто находится далеко от вас, кто живёт в другом городе или другом конце нашей планеты, потому что у доброжелательности нет границ, ведь добро — это могущественная и великая сила жизни. — А теперь я предлагаю вам побыть наедине с собой... Сядьте удобно, расслабьтесь, можете закрыть глаза. — Представьте себе, что доброта — это свет, озаряющий мир. От этого света людям становиться тепло и уютно. Сердца их радуются. Люди поют песни, говорят друг другу тёплые слова. Доброта — это качество, которое наполняет особым смыслом жизнь человека. У доброго человека открытый и приветливый взгляд. Почувствуйте доброту в вашем сердце. Отправьте этот свет доброты своим близким. Пусть они ощутят вашу доброжелательность, и она согреет их своим теплом.
— Получилось ли послать свет доброты своим близким? Просмотр мультфильма «Просто так» - Отчего менялось настроение у героев мультфильма? - Почему мультфильм называется «Просто так»? - Как можно дарить радость и доброту другим? - Как чувствует себя человек, который совершает доброе поступки? - Когда человек совершает добрые поступки для других людей, ему самому становится хорошо и радостно. |
Мелодия «Пение птиц»
Мультфильм «Просто так» |
|||
7. От сердца к сердцу
|
Доброжелательность — это радость, которую мы ежедневно дарим окружающим. Это может быть просто улыбка, вежливое, доброе слово, помощь. Быть открытым и внимательным к окружающим, готовым помочь и поддержать, искренне радоваться чужим победам - значит быть доброжелательным. Доброжелательность и дружелюбие важно проявлять не только к близким, родным, друзьям, одноклассникам, но и к незнакомым людям. Спасибо, дети. Вы сказали очень хорошие и добрые пожелания, а знаете еще один секрет? Когда человек говорит другому человеку пожелания искренне, от всей души, щедро, то они обязательно исполняются. «Сад моей души» Добрые слова – корни. Добрые мысли – цветы. Добрые дела – плоды. Добрые сердца – сады. - Заботьтесь о своем саде и не позволяйте ему зарастать сорняками, наполняйте его солнечным светом, добрыми словами и добрыми делами. Ведь в нашем классе поселяется доброжелательность. Подвиньтесь – доброжелательность вошла в класс! Посадите ее рядышком!
|
Мелодия «Прекрасное далёко» |
|||
Анализ хода урока (заполняет учитель после проведенного урока) |
|||||
1.Стиль учителя: |
|
||||
2.Дисциплина на уроке: |
|
||||
3.Раскрытие нравственно-духовной глубины темы урока: |
|
||||
4.Творческий подход учителя: |
|
||||
5.Ведение рабочих тетрадей: |
|
||||
КГУ «Куропаткинская средняя школа»
Интерактивная игра
Подготовила Ефремова О.Н.,
учителя начальных классов
2018-2019 учебный год
Интерактивная игра «Что? Где? Когда?»
Цель: углубление знаний учащихся, развитие внимания и логического мышления;
умение работать в команде.
Оборудование: 2 стола для команд соперников со 2 по 4 класс (по 2 учащихся), чёрный ящик, грамоты - 2 штуки, музыкальное оформление
Ход мероприятия:
Ведущая:
Добрый день, дорогие участники игры. Добрый день, уважаемые гости.
Сегодня мы проводим нашу игру «Что? Где? Когда?».
Представляю вам команды участников: это команда «Умники» и команда «Знатоки».
Оценивать наших участников будут члены жюри (представление).
Желаем всем удачи. Зрители, ваши аплодисменты будут лучшей поддержкой для участников.
Правило игры:
Б – блиц вопросы: 30 баллов за ответы на 3 вопроса по 20 секунд
Начнём нашу игру (выпал вопрос № 12)
Что тяжелее: 1 килограмм ваты или 1 килограмм железа? (одинаково)
(даётся минутка на обсуждение)
Ведущая: Итак, минута пошла! (команды дают свои ответы)
Второй вопрос выпал № 5. Желтая трава, которую любят все дети (банан)
Вопрос № 6
Какое произведение о кошках может послужить яркой рекламой «Береги свой дом»?
(«Кошкин дом»)
Вопрос № 11
БЛИЦ:
За каждый правильный ответ 10 баллов
Вопрос № 10
Кто в европейских мифах соответствует нашему мужичку-с-ноготок? (гном)
Вопрос № 9
Подбери слова, противоположные по значению.
Жара -_____, чистота - _____, весело - ______, белый - ______.
(Жара-холод, чистота-грязь, весело-грустно, белый – черный)
Вопрос № 8
Чёрный ящик
То, что лежит в черном ящике, очень талантливый юноша, который придумал гончарный круг, первую в мире пилу. Под пеплом Помпеи археологи обнаружили много таких предметов, изготовленных из бронзы. В нашей стране это было обнаружено при раскопках в Нижнем Новгороде. В Древней Греции умение пользоваться этим предметом считалось верхом совершенства, а уж решать задачи с его помощью – признаком высокого положения в обществе и высокого ума. Это предмет не заменим в архитектуре и строительстве. За многие сотни лет конструкция этого предмета не изменилась. В настоящее время им умеет пользоваться любой школьник. Вопрос: Что находится в черном ящике?
(Циркуль)
Вопрос № 7
Назовите лишнее слово в каждой строчке:
(Водитель, шипеть, горевать)
Вопрос № 3
Назовите дорожные знаки:
Осторожно дети.
Пешеходный переход.
Движение запрещено
Вопрос № 1
Корова и кресло, курица и циркуль. Что общего у каждой пары?
(Количество ног)
Вопрос № 4
Это могучее дерево называют «прадед прадедов». А форменную фуражку лесничего украшает кокарда в виде его листа. Что это за дерево? (Дуб)
Ведущая: Наша игра подошла к концу. Слово жюри
Команда «Умники» заработала 19 баллов, а команда «Знатоки» - 11 баллов. В результате игры, победила команда «Умники»
Ведущий: всем спасибо за игру!
«Куропаткино орта мектебі» КММ
Өзін-өзі тану
««Махаббат пен Сүйіспеншілік»
педагогикасы» атты
онкүндігің ашық сабағы
9 «А» сынып
Өткізген: музыка және өзін-өзі тану пән мұғалімі Искакова Г.С.
2018-2019 оқу жылы
Мектеп «Куропаткино орта мектебі»
Мерзiмі: 06.02.2019 ж
Тақырып: Әдептілік – тәрбие бастауы
Құндылық:сүйіспеншілік
Қасиеттер:мейірім, қуаныш, достық.
Мұғалiм:Искакова Г.С.
Сынып 9 «А»
Оқушылар саны: 16
Мақсаты: 1.Адамгершілікке, кішіпейілділікке, жаман әдеттерден аулақ болуға баулу; |
Ресурстар: слайд, үнтаспа, суреттер,нақыл сөздер |
Сабақ барысы: І.Ұйымдастыру бөлімі -Оқушылармен амандасу -Сабақ барысымен таныстыру II. Әдептілік жайлы түсінік ІІІ.Әдептілікке, адамгершілік – сыпайылыққа байланысты мақал –мәтелдер. IV. Ойын «Күншуағы» V. Ойланайық пікірлесейік. VІ. Шығармашылық тапсырма VII. Қорытынды |
Қолданылғанәдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, пікіралысу, әдептілікке байланысты түрлі суреттер |
II. Әдептілік жайлы түсінік Әдептілік — адам бойындағы жағымды қасиет, оның қоғамда қабылданған әдеп талаптарын мінсіз орындауы. Әдептілік қағидалары — мінез-құлык нормасы болып табылады. Ал, мінез-құлық – адам бойына сүт пен кіріп, сүйекпен шығатын қасиет. Олай болса, адамды әдептілікке жастайынан баулу керек. Әуелі адам әдептіліктің не екенін жақсы біліп, ол жайында жеткілікті түсінікке ие болуы қажет. Адам әдептілік туралы дұрыс түсінік пен білімге канық болғанда ғана оның нормаларына бой ұсынудың қажеттілігіне көз жеткізеді. |
|
Әдептілік ережелері Имандылық қасиеттер: |
|
ІІІ.Әдептілікке, адамгершілік – сыпайылыққа байланысты мақал –мәтелдер. Әдепті бала — арлы бала, Үлкенді сен сыйласаң, кіші сені сыйлайды, |
|
IV. Ойын «Күн шуағы» Балалар әдептілікке байланысты сөздерді күн сәулесіне жазады. |
|
V. Ойланайық пікірлесейік. |
|
VІ. Шығармашылық тапсырма «Жалғастыр» |
|
VII. Қорытынды. Рефлексия Бүгінгі сабағымызға арналған әсерлерінізді және әдептілік сөздерін «Әдептілік ағашына» апарып жабыстырамыз Әдібай Табылдиева тал арың келешекте әдепті балалар өз міндеттерін ұмытпасын деп мынадай тапсырма берді, қалай орындау қолымыздан келеме? |
|
Фото қосымша:
КГУ «КУРОПАТКИНСКАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА»
ПСИХОКОРРЕКЦИОННОЕ ЗАНЯТИЕ:
«Я могу собой гордиться»
Подготовила и провела:
педагог – психолог Маркина Г.Ф.
2019 год.
ТЕМА «Я могу собой гордиться»
Цели:
- развитие позитивного самоотношения;
- развитие рефлексии;
- повышение чувства уверенности у обучающихся.
Разминка «Кто я?».
Участники группы, перекидывая друг другу мячик, отвечают на вопрос «Кто я?». Для описания себя используются характеристики, черты, интересы и чувства. Каждое предложение начинается с местоимения «Я»: «Я девочка», «Я веселый», «Я люблю музыку» и т. д.
Сегодня мы поговорим о том, что в каждом из нас есть хорошего и чем мы можем гордиться. Ведь для того чтобы другие люди могли узнать нас с хорошей стороны, нам нужно разбираться в себе, знать, что мы любим, как о себе думаем, о чем мечтаем.
Упражнение «Я в прошлом, настоящем и будущем».
Нарисуй, каким ты видишь себя в прошлом, настоящем и будущем. Обсуждение.
Какой из рисунков тебе нравится больше всего?
Кем ты себя видишь в будущем?
Какие качества у тебя появятся?
Что бы ты себе пожелал?
Дети кидают друг другу мяч, добавляя фразу «Однажды я...» каким-нибудь собственным достижением. Например: «Однажды я прибежал быстрее всех на физкультуре».
Упражнение «Все звезды».
Закройте глаза. Вспомните какое-нибудь событие вашей жизни, когда вы чувствовали себя звездой. Что это было за событие? Какие чувства вас переполняли? Кто был рядом с вами? Говорили ли они приятные для вас вещи? Что именно? Какой эпизод вспоминается наиболее ярко?.. Потихоньку открывайте глаза. У всех было, что вспомнить?
Теперь мы вырежем из цветного картона большие звезды, и вы нарисуете внутри их те моменты жизни, когда вы чувствовали себя победителями, переживали успех. В ваших рисунках могут присутствовать люди, которые для вас важны или которые помогали достичь успеха. Все звезды собираются вместе и приклеиваются на лист ватмана.
.
Обсуждение
Что вы чувствовали, выполняя это упражнение?
Легко ли было вспомнить ситуацию успеха?
В своей обычной жизни вы чаще вспоминаете о приятных или неприятных вещах?
Упражнение «Аплодисменты по кругу».
Инструкция. Кто из вас может представить, что чувствует артист после концерта? Встаньте в круг. Один из вас подходит к кому-нибудь, смотрит ему в глаза и дарит ему свои аплодисменты, изо всех сил хлопая в ладоши, затем они оба выбирают следующего, потом уже втроем подходят к
следующему и т. д.
Рефлексия занятия.
Я узнал сегодня ...
Мне понравилось / не понравилось сегодня ...
Мне хотелось бы ...
Завершающее упражнение «Рукопожатие в круге».
Итог занятия
КГУ «Куропаткинская средняя школа»
Песенный конкурс
«Ән көңілдің ажары»
Конкурс чтецов
«Алтын жүрек анамыз»
«Сердце наполненное любовью»
Подготовила и провела: Рахметова Г.Т.
2019 г.
Песенный конкурс
«Ән көңілдің ажары»
Конкурс чтецов
«Алтын жүрек анамыз»
«Сердце наполненное любовью»
Цель: создание условий для формирования культурного общения и добрых отношений между детьми, для проявления нравственных поступков и дел.
Задачи:
1. Формирование представлений о нравственном качестве – добре, межличностные отношения на основе добрых поступков; показать значимость добрых дел для человека.
2. Развитие внимания, памяти, коммуникативных умений, умений проявлять доброту и отзывчивость ко всем окружающим людям.
3. Воспитывать духовно-нравственные качества, вежливое и бережное отношение к окружающему и окружающим людям, чувство доброты, сострадания, доброжелательности. Воспитание общечеловеческих ценностей, как основа жизни.
Оборудование: мультимедийный проектор, экран, ПК, грамоты, сертификаты.
ХОД МЕРОПРИЯТИЯ.
Просмотр отрывка из видеоролика «С любовью к Вам!» (золотое сердце)
Учитель самопознания:
Добрый день уважаемые учителя, дети и гости нашего праздника!
Мы очень рады видеть вас на праздничном концерте посвященном закрытию декады «Самопознание: педагогика Любви и Творчества». Сегодня наша встреча посвящена основателю и президенту детского благотворительного фонда «Бобек», автору программы нравственно-духовного образования «Самопознание» Саре Алпысовне Назарбаевой и конечно вам – детям!!!
О, ученичество – прекрасная пора.
Пора стремленья к Красоте и Свету.
И мы пройдем с Вами дорогою добра
Храня в сердцах священные заветы!
Мы открываем наш школьный фестиваль песен и стихов.
Мы начинаем наше путешествие песен и стихов, а помогут нам отправиться в путь наши ученики.
4 а класс Фазыл Гаяз, 2 б Лузгина Дарья, Рояк Галина, Газиева Ясмин,2 а класс Даулетулы Мансур, Исмуканов Данияр, 4 б класс Пальчинская Мария, 3 а класс Муратбек Жанерке, Жалынбек Анар, 3 б класс Назаренко Роман, 10 б класс Синявская Евгения,7 а класс Ахметжанов Амир, 6 б класс Роот Евгений, Касель Владимир, Жуматов Дастан, 9 а класс Жетписбай Арлан, 8 а класс Муратбек Амангуль, 5 б класс Исхакова Рамина, 5 а класс Молдакаримова Дильназ, Беказинова Аина,2 а, 2 б, 4 а, 4 б, 3 а , 7 б, 9 б классы.
Результаты конкурса стихов:
Начальные классы
4 а класс Фазыл Гаяз, 2 б Лузгина Дарья, Рояк Галина, Газиева Ясмин -1 место
2 а класс Даулетулы Мансур, Исмуканов Данияр, 4 б класс Пальчинская Мария-2 место
3 а класс Муратбек Жанерке, Жалынбек Анар-3 место
Старшие классы
10 б класс Синявская Евгения-1 место
9 а класс Жетписбай Арлан, 8 а класс Муратбек Амангуль-2 место
5 б класс Исхакова Рамина-3 место
Результаты конкурса песен:
Начальные классы
2 а, 2 б класс -1 место
4 а, 4 б класс-2 место
3 а класс-3 место
Старшие классы
5 а класс Молдакаримова Дильназ-2 место
9 б класс-3 место
Учитель самопознания
Тебе спасибо говорю,
Страна Самопознания!
КГУ «Куропаткинская средняя школа»
Дебаты на тему:
«Я патриот своей страны».
Подготовила и провела: Учитель самопознания Рахметова Г.Т.
2019 г
Для учащихся 9 и 11 класса были проведены дебаты на тему:
«Я патриот своей страны».
Они были разделены на две команды:
-Образования в Казахстане перспективно-команда «Трудолюбивых».
-Образования в Казахстане не перспективно-команда «Беркут».
1 раунд.
Приветствия. Знакомство команд.
2 раунд
Перспективно и не перспективно получения образования в Казахстане.
3 раунд
Минусы позиций сторон.
4 раунд
Вопросы зал
5 раунд
Вывод сторон
Жюри подвели итоги по данному критерию оценивания выступления команд:
Аргументы
Отношение к теме
Разнообразие глубина
Доказательность
Полнота ответов на вопросы
Фактические ошибки
Логика построения речи
Соблюдение регламента
Культура речи
Корректность
По подсчитанным баллам победила команда «Трудолюбивых», но по зрительскому симпатию за активного спикера команды « Беркут». Пришли к единогласному мнению к равной победе двух участвующих команд.
КГУ «Куропаткинская средняя школа»
Конкурс сочинений на тему: «Польза самопознания»
Подготовила и провела: Рахметова Г.Т.
2019 г
Конкурс сочинений на тему:
«Польза самопознания» был проведен
для учеников 5-11 классов.
Цель конкурса расширить и углубить представления о познания себя и своего внутреннего мира. Задачи:развитие позитивного взгляда на жизнь,познания себя во всех отношениях, формирование сознательного человека.
Участие приняли : 9 «а», 8 «а» классы, Молгаждаров Чингиз, Остапчук Илья, Тасбулатов Ерболат, Глушковская Анастасия, Гаас Виктория 7 «б», Чернов Никита, Шапиев Санжар 5 «а» класс.
Результаты были подведены:
1 место 8 «а», 9 «а» класс
2 место-8 «б» класс Гаас Виктория
3 место-7 «б»Глушковская Анастасия.
Сочинения учеников, принявшие активное участие:
Анализ проведения декады «Самопознание»
в КГУ «Куропаткинская средняя школа»
С 2 по 13 февраля 2019 года. в нашей школе прошла декада под названием «Самопознание: педагогика Любви и Творчества», где участвовали с 1 по 11 классы.
Цель проведения недели:
Поиск путей повышения качества образовательного процесса через освоение и внедрение в практику работы современных образовательных технологий;
показать методические приемы и формы организации урочной и внеурочной деятельности учащихся школы, обеспечивающие повышение мотивации и познавательного интереса.
Задачи недели:
1. Создание условий максимально благоприятствующих получению качественного образования каждым учеником в зависимости от его индивидуальных способностей, наклонностей, культурно — образовательных потребностей.
2. Повышение интереса обучающихся к учебной деятельности.
3. Помощь учителям и ученикам в раскрытии своего творческого потенциала, организаторских способностей.
4. Формировать коммуникативные навыки, умение подчинять свои интересы интересам коллектива;
5. Обучать детей самостоятельности и творчеству.
Принцип проведения предметной недели — каждый ребенок является активным участником всех событий недели. Он может попробовать свои силы в различных видах деятельности: решать задачи и примеры, сочинять, писать, мастерить, фантазировать, выдвигать идеи, реализовывать их, рисовать, загадывать (придумывать) и разгадывать свои и уже существующие задачи и загадки.
Для успешной реализации поставленных задач был разработан и утвержден план методической недели:
Заседание методического совета. Принятие решения о проведении «Методической недели учителей самопознания».
Обсуждение плана мероприятий.
Оперативное совещание по открытию методической недели.
Проведение открытых уроков и мероприятий. Круглый стол по итогам проведения «Методической недели».
В составлении плана приняли участие все учителя начальной ступени обучении, учителя самопознание, психолог школы и библиотекарь.
Мероприятия недели проводились согласно разработанному плану. Программа проведения предметной недели отразила различные формы и методы учебной деятельности. Удачно сочетались коллективные и индивидуальные формы работы.
Открытие предметной недели состоялось 2 февраля во время проведения школьной линейки. На линейке ребята были ознакомлены с планом проведения недели и мероприятиями, проводимыми по классам и в общешкольном масштабе.
Следует отметить, что в течение методической недели педагоги имели возможность побывать на различных по содержанию, теме, структуре открытых уроках.
Проводимые уроки отмечались разнообразием приёмов и методов обучения, форм организации урока. Учителя стараются работать творчески.
После торжественной открытии декады, 2-13.02.2019 библиотекарь Бекбулатова Фарида Советбековна организовала в школьной библиотеке книжную выставку «Мейірім төгетін ана» о деятельности автора программы нравственно-духовного образования «Самопознание» С.А.Назарбаевой.
03-06.02.2019 Жасұғын Б.Т. организовала выставку творческих работ детей (рисунков, открыток, поделок) Целью конкурса было развитие интереса к активной творческой деятельности, формирование навыков самостоятельной работы; развитие логического и пространственного мышления, памяти, внимания; формированию духовно-нравственных качеств, повышение интереса к предмету самопознания, пропаганда семейных ценностей в обществе, любви, дружбы.После окончания дети были награждены грамотами.
06.02.2019 Интересен также был открытый урок Искаковой Г.С. «Махаббат-өмір өзегі» в 9 «А» классе. Цель: расширить представление о любви. Задачи: формировать навыки воспитанного человека; развивать умение понимать другого человека, его чувства и поступки; воспитывать уважительное отношение к людям. Учащиеся продемонстрировали большой объем хорошо усвоенного материала. На уроке использовано много музыкально-игровых моментов, которые также помогают легко усваивать материал. Учащиеся очень активны на уроке.Урок выстроен, в соответствии с правилами методики, учетом индивидуальных особенностей учащихся класса.
06.02.2019 учитель самопознания Рахметова Г.Т. провела открытый урок «Счастье человека». Целью урока было углубление представлений учащихся о доброте человека через общечеловеческую ценность как любовь. Задачи - раскрыть смысл счастье как источника вдохновения; развить стремление через доброту ценить красоту окружающего мира; воспитать чувство прекрасного.
07.02.2019 Рахметова Г.Т.,провела дебаты «Я патриот своей страны» с учащимися 9-10 классов. Дебатный турнир «Я патриот своей страны». По формату дебата Карла Поппера. Формат дебатов Карла Поппера, или дебаты программы Карла Поппера – формат образовательных дебатов, считающийся простейшим и оптимальным для начинающих дебатёров. Создан как самый мягкий командный дебатёрский формат. В каждом раунде дебатов команды – Утверждение и Отрицание, одна из которых поддерживает заявленную тему, а другая, соответственно, её отрицает. После каждой речи, спикерам задаются вопросы от противоположной команды (раунд перекрёстных вопросов, или раунд перекрёстного допроса). Регламент: время выступления – 5 минут, время перекрёстных вопросов, обсуждение – 3 минуты. В итоге дебатов обе команды получили равное количество баллов и обе команды были награждены грамотами.
08.02.2019 Абуталипова А.Г. учитель начальных классов провела с 3 «Б» классом открый урок «Доброжелательный человек». Цель урока: Расширять представление о щедрости и великодушии. Задачи урока: Раскрыть значение понятий «щедрость», «скупость», «великодушие»; развивать стремление совершать добрыепоступки; воспитывать чуткое и внимательное отношение к окружающим людям. Дети смогли раскрыть значение слова щедрость и своих сценках и творческих работах.
08.02.2019 Сейткалиева А.М.. 2 «А» провела открытый урок «Достық», где школьники продемонстрировали умение договариваться друг с другом, работать в парах. Для создания проблемной ситуации на уроке использовались факты из повседневной жизни, практические задания, выполнить которые можно, опираясь на пройденный материал. На уроке была создана атмосфера сотрудничества, совместного поиска ответа на проблемные вопросы.
08.02.2017 учитель начальных классов Ефремова О.Н.провела интерактивную игру « Что? Где? Когда?» для начальных классов. Цель: углубление знаний учащихся, развитие внимания и логического мышления, умение работать в команде.Данная игра способствует более успешной адаптации учащихся к школьному обучению, что немаловажно для детей Учащиеся во время игры показали хороший уровень самоорганизации. Известный практик и ученый, доктор педагогических и психологических наук А.И. Савенков говорил следующее: «Способность мыслить, творить – величайший из полученных человеком природных даров. Есть те, кто одарен больше, есть те, кто одарен меньше, но даром этим отмечен каждый».
Выявить, в какой области одарен ребенок, развить его способности, помогает внеурочная деятельность. Так 08.02.2019 г. учитель самопознание Рахметова Г.Т провела песенный конкурс «Ән көңілдің ажары». В результате участники конкурса смогли расскрыть свои талант как в сольном пении, так и в дуэтах, ансамблях. Каждый талантлив посвоему, нужно только его расскрыть. Итог конкурса был подведен по окончании мероприятия.
11.02.2019 Маркина Г.Ф. с 8 «А», 8«Б» классом провела внеклассное психокоррекционное занятие
«Я МОГУ СОБОЙ ГОРДИТЬСЯ». Целью было развитие позитивного самоотношения; развитие рефлексии; повышение чувства уверенности у обучающихся через разминку «Кто я?».
Участники группы, перекидывая друг другу мячик, отвечают на вопрос «Кто я?». Для описания себя используются характеристики, черты, интересы и чувства. Каждое предложение начинается с местоимения «Я»: «Я девочка», «Я веселый», «Я люблю музыку» и т. д.
11.02.2019 учитель самопознание Рахметова Г.Т. провела конкурс чтецов «Алтын жүрек анамыз», «Сердце наполненное любовью». Наиболее удачным стали выступления детей в этом конкурсе. Так как разнообразие в выборе стихов было важным условием развития детской любознательности, потребности самостоятельного познания окружающего мира, познавательной активности и инициативности, создание развивающей образовательной среды, что как раз и предусматривают на сегодняшний день.
04.02.2019-11.02.2019 г учитель самопознание Рахметова Г.Т провела конкрсу сочинений на тему: «Польза самопознания».Цель конкурса расширить и углубить представления о познания себя и своего внутреннего мира. Задачи:развитие позитивного взгляда на жизнь,познания себя во всех отношениях, формирование сознательного человека. Итоги были проведены после окончания конкурса.Награждение грамотами было.
Подводя итоги проведения декады нужно сказать, что все учителя, проводившие уроки, показали свое профессиональное мастерство, поделились опытом. Проводимые уроки отмечались разнообразием приёмов и методов обучения, форм организации урока. Учителя стараются работать творчески. Учителя применяли на уроках элементы современных педагогических технологий и методик преподавания: проблемного обучения, ТКМ, интерактивные, групповые, методы работы, разнообразные творческие методы.
Все преподаватели в своей работе используют современные технические средства.
Учащиеся на уроках показали хороший уровень самоорганизации, высокий уровень выполнения требований учителя, в достаточной степени – уровень владения универсальными учебными действиями.
Проведенные мероприятия свидетельствуют не только о хорошем уровне преподавательской учебной деятельности, но и о проводимой в системе внеурочной и внеклассной воспитательной работе с обучающимися.
Все учителя в ходе предметной недели проявили хорошие организаторские способности, создали праздничную творческую атмосферу.
В качестве недочетов и перспектив можно определить следующее:
В большей степени привлекать к открытым мероприятиям в качестве активных субъектов молодых специалистов с целью обогащения их педагогического опыта публичных выступлений.
Учителям увеличить число взаимопосещений уроков.
Еще активнее использовать на уроках методы поисковой, исследовательской деятельности, иных современных методик преподавания.
Итогом предметной методической недели учителей стали:
методические материалы (фотоматериалы, компьютерные презентации, разработки уроков, сценарии внеклассных мероприятий и др.);
обобщение коллективного опыта;
обобщение индивидуального опыта.
Во время проведения предметной недели происходит активизация мотивации в индивидуальной и коллективной деятельности, развивается самостоятельность, формируются межличностные коммуникации. Творчество приводит к раскрепощению личности, умению ориентироваться в обществе и найти свое место в жизни, быть нужным и полезным людям, а это и есть главный результат нашей работы.
Руководитель МО Рахметова Г.Т.